Kontakt

lostarysacz@poczta.internetdsl.pl

Start Kronika Rok 2016 - 2017 Wycieczka wolontariuszy
Wycieczka wolontariuszy
W dniu 6 czerwca 2017 roku grupa wolontariuszy z naszego liceum oraz z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Starym Sączu wyruszyła na wycieczkę w góry. Była to dla nas świetna nagroda za pracowity rok oraz motywacja do kolejnych działań. Naszym celem była Dolina Kościeliska. Dzień rozpoczęliśmy bardzo wcześnie, ponieważ o 7 rano mieliśmy zbiórkę. Pełni obaw przed deszczem wyjechaliśmy do Zakopanego. Pogoda była idealna na wycieczkę górską. Prawie bezchmurne niebo pozwoliło nam podziwiać cuda natury. Nasz przewodnik posiadał ogromną wiedzę, którą chętnie się z nami podzielił. Najwięcej euforii i ekscytacji przyniosły nam odwiedziny w jaskiniach. Pierwsza z nich – Mroźna była nie lada wyzwaniem. Średnia widoczność, mokre kamienie oraz bardzo wąskie i niskie przejście nie zdołały nas zatrzymać. Nabyliśmy wówczas dużo wiedzy o skałach, jak i o samej jaskini. Daliśmy radę i przeszliśmy ponad 500 m, choć momentami trzeba było wczuć się w rolę raczkującego dziecka. Kolejnym punktem wycieczki była jaskinia Smocza Jama – znajdująca się w Wąwozie Kraków. Jej trasa była bardziej zaawansowana. Nie było oświetlenia i trzeba było ciągle wspinać się w górę, trzymając się mocno łańcuchów, ale co to dla nas! W wolontariacie często podejmujemy się równie trudnych wyzwań!  Mimo, że nasza kondycja okazała się całkiem dobra, udaliśmy się na 40-minutowy odpoczynek w Schronisku Górskim PTTK na Hali Ornak. Widok był cudowny, gdyż mogliśmy podziwiać najwyższy szczyt Tatr Zachodnich. Pełni wrażeń powróciliśmy do miasta, aby zjeść pyszny obiad i kupić pamiątki na najsłynniejszej ulicy w Zakopanem – Krupówkach. Dziękujemy  koordynatorkom Szkolnych Klubów Wolontariatu Pani: Teresie Szewczyk, Małgorzacie Jawor i Dominice Olech  za zorganizowanie wycieczki.  Był to dla nas świetny dzień i pozostaną po nim wspaniałe wspomnienia i piękne zdjęcia !